tisdag 10 augusti 2010

Lite skvaller

Fick en Spotifymusiklista från en Facebookkompis. Bra musik! Härligt 70- och 80-talsinspirerat.

Så kollade jag på min egen Spotifysida och ser att jag visst också har nån sorts lista som jag inte hade en aning om. Ville lägga till lite. Kollade nya låtar och stötte på Oskar Linnros som det har stått så mycket om på senaste tiden. Lyssnar nu. Och han låter PRECIS som Veronica Maggio som jag gillar. Kollade Wikipedia. Då visar det sig att de har varit tillsammans. Och kanske är det så att hon låter som han. Eftersom han har producerat hennes senaste skiva.

Men nu är hon ihop med nån som heter Tull som är son till Karin Glenmark.

Veronica kommer dessutom från Uppsala och alla hennes låtar handlar om denna stad. Kanske nåt för äldste sonen att känna igen sig i om ett tag?

Ja. Det var allt från musikexpressen. För denna gång.

...

En sak till om Linnros. Gillar melodierna. Men texterna. Lite för mycket "litegranna" och "som mig" istället för "jag" och så. Ungefär som Christer Sandelin i samma veva som han var ihop med Malin Berghagen, som hade en text om nåt om drömmar i svartvitt eller färg där han sjöng helt åt helvete grammatiskt. Man skrattade ihjäl sig varje gång låten spelades. Och det var väl ofta. För då fanns det bara en popkanal överhuvudtaget. Hur kommer det sig att jag vet så mycket om vem som är ihop med vem? Nåja. /Musikexpressen tar ledigt. Ett tag.

1 kommentar:

Lillasyster sa...

O jag såg maggio i söndags.