måndag 2 augusti 2010

Lagt av mig

Har blivit lite glest med inläggen. Har haft fullt upp med annat, kan man säga. Bröllop och sen franska kusinerna och Grönan. I morgon hägrar Naturhistoriska med Cosmonova och Dinosaurier i 3D.

Bröllopet. Det var fint. Trevligt att ha det på tomten på landet! Brudparet var så fina. det var helt i deras stil. Som jag uppfattar dem. Enkelt och nära, på nåt sätt. Äkta.

Funkade bra med hyrd Bajamaja. Och man kan få det fint i partytält. Riktigt romantiskt med vitt och rosor! Det var en intressant blandning av folk. Man kan väl säga typ white trash från Norrtälje blandat med förortsfolk blandat med nåt som i detta sammanhang skulle kunna kallas akademiker. Jag har enorma fördomar om samtliga grupper. Det mest intressanta är väl ändå att när man träffas så här, så funkar det bra! Man har ju en minsta gemensamma nämnare i brudparet som man kan prata om till en början och sen blir det naturligt att tala om annat. Även om typ alla höll sig på sin trygga plätt i umgänget. Jag också. Pratade mest med de två andra arbetskamraterna och deras respektive. Och kände mig som Bill (eller Bull) med P. Vi hade det trevligt.

Jag höll tal och det funkade bra.

Jag låter negativ. Jag är bara trött. Men det är svårt att skriva om det här. Man ser saker - suputer och svartsjuka och bekräftelsetörstande kvinnor. Herregud, vad folk är knasiga.

Grönan idag var regnigt. Gick därifrån när det slutade regna vid 17. Då hade vi varit där i flera regnande timmar. Mig störde det inte, men den äldste kusinen blev riktigt våt om fötterna. Kall.

Jag vann dubbelpris också. En jättekartong med M&M plus en stor flaska i plast fylld med Snickers, Mars och Twix. Tror att de äldre sönerna kommer att bli glada ...

Inga kommentarer: