lördag 28 augusti 2010

Film x 2

Först var det Shrek 3 (eller? 4? 5?). Det verkar vara den sista. Inte mycket mer att klämma ur det där temat nu. Tror jag. Vi såg den inte i 3D. Det gjorde inget. Fast man ser att den är gjord för det. Mycket stora ansikten i mitten av duken.

Så handlade vi. Pennskrin och läsa lätt-bok till yngste sonen (ett väldigt tjejigt pennskrin. Med katter och hjärtan. Rosa suddgummi. Men jag är inte den som säger nej till när nån inte bryr sig om det som man "borde" välja. Jag hoppas att ingen annan säger nåt heller ...) Och en bok som jag ska ge bort till amerikanska kompisen som jag ska träffa i morgon. En barnläkarbok. Schulman och den andra. Bra som attan. Okonventionell. Om jag jobbade i bokhandel så skulle jag se till att rekommendera den hela tiden. Till alla. Oavsett ärende i bokhandeln :)

Så hade de rea på Electroluxbutiken. Köpte våffeljärn (tack mormor, men nu slänger jag det skrangliga jag fick av dig en gång. Det har varit bra i typ tjugo år!) och en kaffebönsmalare till äldste sonen. Kostade billigt, så vi slog till.

P letar maskin att baka med. Surdegsbröd. De gamla Electroluxmaskinerna heter nu mer Ankarsrum, kanske blir det en sån. Men det lutar åt en Krups. De har fått bäst i test-betyg.

Sen var det mat. Och systern ville komma på middag och TV-kväll! Trevligt, trevligt! Plockmat och dansTV och Bröllopsfotografen. I love Ulf Malmros. Han är bara bäst! Värmland och foto och lite kärlek och snygga i-sträck-tagningar. Och väldigt, väldigt bra castat. (Säger man så? Rollbesatt, på svenska då då.)

Nu lider denna dag mot sitt slut och jag säger thank you for the music und good nicht!

Ska börja etikettera inläggen också. Visst är "pennskrin" bra? Om nån söker på det så hittar de det här inlägget. Vilken överraskning ... (Vem söker på "pennskrin"?)

Inga kommentarer: