fredag 4 december 2009

Saker på K

Efter kursen tog jag ledigt. Åt tacos och sen träffade jag yogafröken/kattägaren som den här gången mest var Kungsholmsbo eftersom jag hämtade henne hemma.

Träffade hennes sambo och katt också. Och han är så söt (det är katten jag talar om nu) för han har en grej som ska göra honom smart. Det är en platta med urgröpta hål med plats för kattgodis. På hålen lägger man sen bollar av som katten måste pilla bort för att få snasket. Och det sötaste men kan tänka sig är en katt-tass som ska få upp nåt ur ett litet utrymme. Det var som han hade en mycket liten men väldigt mjuk lovikkavante på sig när han krafsade upp den där pyttelilla godsaken. Oerhört rart.

Nog om katten. Vi går över till kultur.

Vi lyckades avverka tre museer. Vi plockade russinen ur kakan på de olika ställena. Dalí på Moderna, shoppen på Nationalmuseum och till sist fika (!) på Medelhavsmuseet.

På vägen mellan de två senare ställena var jag inte riktigt närvarande. Himlen var fantastisk.

Eller hur?








Obs. Katt-tass. Att skriva så har jag inte gjort sen ... lågstadiet. Men kolla - kattass. Det ser helt psycho ut. Eller hur?

Sakerna på K är Katt, Kultur och Kanonvackert.

Inga kommentarer: