torsdag 17 december 2009

Körigt

Jag har fucking fullt upp.

För det första - jobbet. Jag har verkligen haft väldigt mycket att göra. Nu är alla uppdrag liksom avslutade och det känns bra. Vi har delat ut julklapp idag och det tog mycket tid. Jag hade beställt den och då blir man tydligen logistiker per automatik. Personliga presenter skulle ställas i bokstavsordning. Hejåhå. Jag tycker att jag lyckades ganska bra! Så fick jag läsa en text högt för de 400 inbjudna i matsalen. Inte julevangeliet eller så, men ändå. De har hört mig. Jag vet inte vilka alla är.

Så allt annat viktigt som skulle avslutas innan jag reste mig från skrivbordet och gick idag. Fick det mesta klart igår. Idag var det jättemöte på morgonen, jullunch på Stallmästargården och sen det där julklappsfixet. Mucho nada tid att göra annat.

Hemma - Planera. Packa. Kolla. Och kolla igen. Förbereda i stort. Först två middagar, sen resan. Eller Resan. Da resa grande. Hey!

Har just kört in tre fläskfileer i ugnen. De ska bli middag till i morgon. Vi bjuder på potatisgratäng till den fantastiskt goda, kalla fläskfilén som kommer att simma i rosmarin-, salt-, vitlök-, vitpepparvatten i kylen i natt. Jag längtar till i morgon. Då kommer brorsan och farsan på middag. De begärde träff innan vi åker. Vi bejakade på våra villkor. Hos oss. Så kan vi tvätta samtidigt.

Filé ut.


Inga kommentarer: