tisdag 15 december 2009

Böcker på resan

Jag tar med mig följande att läsa på semestern:
Mannen i sjön
Vinterstaden
båda av Arnaldur Indridason
Den onda viljan
av Karin Fossum
Shantaram
av Gregory David Roberts

samt
Loranga, Masarin och Dartanjang och Loranga Loranga
av Barbro Lindgren

Har just läst den tredje boken i Indridasons serie (jag missade den första, men jag klarar mig nog) och jag tycker att de är så bra. Jag tar dem till mig i all sin jävla hemskhet om barnmisshandel och knark och allmänt Reykavikliv. Lättläst är det också.

Fossum älskar jag sen länge.

Norskt och isländskt så långt alltså. Deckare ...

Den där Shantaram tycker man är jättebra i varenda Pocket Shop.

Loranga har jag aldrig läst. Mm. Jag vet. Det är katastrofalt illa. Men nu råder vi bot på detta genom att högläsa den för dem som vill lyssna på semestern.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni har en härlig läsupplevelse framför er. Loranga var min favoritbok som barn och den har gjort djupa avtryck och säkert påverkat mig mer än jag vet. Jag identifierar mig med alla karaktärerna, även giraffen på soptippen, med huvudet i en konservburk.