söndag 20 december 2009

Innan vi åker

Sista förberedelserna innan vi åker.

- Vi har sovit länge.
- Nu ska det spelas lite TV-spel.
- Ska titta ordentligt på snön.
- Äta julbord på Långholmen i kväll.
- Konstatera att vi inte behöver betala 600 spänn (om man vill ha en kungsgran) eller 300 (om man nöjer sig med en helt vanlig gran.
- Konstatera att vi hade haft en liten skog här hemma om vi hade köpt granar istället för att åka taxi till flygplatsen i morgon bitti. Fast pris för en bil som rymmer oss alla fem + tre större resväskor är 840 kronor. JÄVLAR.
- Gräma oss över att svärmoderns erbjudande att skjutsa oss till Arlanda var vänligt med värdelöst. Två hade fått stanna hemma om man åker med deras bil. Och förmodligen allt bagage. God Jul och tack ändå, liksom.
- Glädja oss över svärfaderns bidrag till middag därborta. Han stack till mig en slant igår mellan förrätt och varmrätt. Det var väldigt rart!
- Och - köpa kvällstidningarna med söndagsbilagor som ska med i morgon.
- Undra lite över sånt man inte rår på. Vädret till exempel. Är det iskyla över Florida som en av mina vänner påstod i ett mail? Tjock tröja - köper man det där då? Varför står det i väderprognosen att det ska vara 26 grader den 25 december när vi är på den vackra stranden? Varför är det ett moln med världens största blixt i samma prognos? Vacker strand = SOL i min värld. Ser det annorlunda ut på andra sidan Atlanten?

Jo. Vi är ganska klara med packningen som du förstår. Inga viktiga saker på programmet idag mer än att jag ska ringa SAS och kolla huruvida det är möjligt att uppgradera oss med Continental, som är nybliven Star Allience-partner, på vägen hem från USA. Nattflyg i ekonomi då ...

Nu ska jag äta en sen frukost och läsa Dagens Nyheter.

Life is good!


1 kommentar:

A.D. sa...

Har ni åkt nu????
Hoppas du kan blogga lite därborta!
Bara lite, lite!
Kolla om dom har konserverade äpplen!
Ser ut som ananasringar fast illröda.
Ljuvt barndomsminne från när jag var fem år och firade jul hos min morbror i amerika.
GOD JUL!!!!!!