lördag 12 december 2009

På middag

Ikväll har vi varit hemma hos fotbollsföräldrar med fotbollsföräldrar. Åtta vuxna, sju barn.

Vi fick köttfärs i olika form och jag är ganska säker på att det var burkköttfärssås för oss alla, de vuxnas var blandad med olika sorters bönor så det blev "chili con carne" (men jag måste få säga att den jag gör själv är godare). Burkköttfärssås. Hrmpf. Skulle jag ALDRIG bjuda på.

Vi har pratat om Eskilstuna. Om golf. Om båtar. Om vårt lugna område. Om bröllopsdagar och födelsedagar och män som inte kommer ihåg. Om skolan och utbildning. Och - om Idol. Erik vann och det var vi alla glada för.

Det var ganska så snobbisch och det kan på samma gång kännas kvalmigt och skönt att bo där vi bor.

Knepigt, det där.

Nästa gång ska vi träffas hemma hos oss.

Då kanske jag ska köpa köttfärssås på burk?

Inga kommentarer: