tisdag 8 december 2009

Om att ta ut sin rätt

Trött. Skelar säkert. Det heter cockeyed här. Som i tuppögd. Ingenting annat.

Har åkt till väldigt mall idag när dagen var slut på kongressen och alla jag känner skulle på möte. Köpte två plagg av tröjsort. (Skulle kunna skriva topp. Men jag tycker det är ett så fult ord. "Jag ar varit och köpt två toppar". Av vad då? Kroppstoppar.)

Hittade lite julisar också. Småsaker. En till mamma och en till syster.

Åt på samma ställe som jag och amerikanska kompisen gjorde igår. Hon var med även i kväll. Vi åt exakt samma sak idag som igår. Fantasifullt va? Hon var jättetrött idag. Skelar på riktigt.

Ska åka till flygplatsen tillsammans med en arbetskamrats fru som är här. Snälla - önska med och åt mig vid 10-tiden här, 17 hemma, att jag inte måste sitta bredvid henne hela vägen till Chicago. Jag kommer inte orka. Eller vilja eller står ut. Inte den skarpaste kniven i lådan. Om man säger så.

Nu vill jag åka till Amerikat med familjen! Genast!

Inga kommentarer: