tisdag 26 februari 2008

Dröm II

Tänk vad musik kan göra med en. Lyssnade på radio och hörde ett stycke ur filmen "Flyga drake". Det lät så vackert. Det var av en man som heter Alberto Iglesias. Han har bland annat gjort musik till Pedro Aldomovars filmer och till "The Constant Gardener".

Hittar inte den musik jag hörde, men lyssna här.

Jag känner mig lite så idag.

Så plötsligt längtade jag till ett hem med en tänd brasa som enda ljuskälla. En skön fåtölj och en familj som pulade i varsitt hörn. Långt borta från datorer, TV-apparater och allmän stress. En kopp te. Eller en skål med soppa och en bit brutet bröd.

I samma veva som jag lyssnade på Flyga drake-musiken gick jag förbi den nyöppnade lilla, lilla silversmeden och kom på att jag drömde om en före detta kollega som berättade att hans fru just fått en gasbrännare eftersom hon börjat med silversmide i hemmet. Jag blev glad för hennes skull och insåg hur mycket jag längtar efter att få hålla på med silversmide igen. De senaste veckorna har jag filat på en idé om ett halsband som jag skulle vilja göra. Och bära. (Nu är vi alltså tillbaka i den riktiga, vakna världen igen.) Jag undrar om man kan ha en liten brännare hemma. Eller är det farligt med gasbehållare och grejer? Men vi har ju brandsläckare nu mer.

Ska undersöka detta! En del drömmar kan ju förverkligas.

Inga kommentarer: