söndag 24 februari 2008

Lång morgon med dagens DN

Sonen har hostat och hostat i natt. Jag tackar mina öronproppar för den sömn jag fick.

Har haft en underbar morgon med långläsning av DN. Nu vet jag allt om sms-lån och den knarkande Handelsmannen som kallar sig själv för parasit och har skrivit en bok om sitt liv. Jag har också läst om Anna Skipper (henne vill jag INTE ha i min soffa. Hon sitter förresten säkert aldrig ner, så jag behöver inte oroa mig) och om dirigenter i Sverige och om Tuina, en sorts massage med tryck och dragrörelser. Skulle mycket väl kunna tänka mig vilken sorts massage som helst just nu. Mina axlar är spända som ... fiolsträngar låter ju inte riktigt bra här, vad säger man då? Spända som nåt annat, helt enkelt. Egnetligen tror jag att det heter tui na, att sätta ihop det känns inte kinesiskt regelrätt. Lite kommer jag kanske ihåg ändå från de tre åren jag läste mandarin för ... nästan 25 år sen. VA? 25 år sen? Dääääh? Vad hände? Jag tycker att mina drinkkompisar från igår är sig väldigt lika från när vi satt i Cecilia Lindquists klassrum med téet rykande ur kopparna och kalligrafipenslarna i högst hugg. 25 år? Inte en chans!

Nu ska jag kasta lite trista växter och sen ska jag ta upp resväskan och börja packa och till sist borde jag verkligen kolla det här med boende och bil i Italien i sommar. Jag har på min lott att hitta nåt bra ställe i Venedig och det är så svårt. Jag vill bo bra, andra vill nog hellre bo billigt med möjlighet att laga mat på rummet - blä säger jag då! Man kan ju titta på olika ställen, kom jag på. Vi måste ju inte bo på samma hotell. Vi är ju i samma stad, trots allt. Lysande idé!

Inga kommentarer: