tisdag 5 februari 2008

Häxor

Jag såg häromdagen på filmen "Bewitched". Den kommer jag inte se igen ... Hade sett fram emot den litegrann, men det ringde ungefär precis när den började och sen när jag väl började titta på riktigt (fast samtidigt som jag skrev ett satans protokoll från det där släktmötet) så insåg jag att den inte var värd mer än de två plussen/getingarna som var utannonserade. Häxor skulle ju kunna vara ett ganska fascinerande ämne. Tyvärr var det inte alls roligt att se Nicole Kidman fladdra omkring på en kvast.

En gång såg jag en film som öppnade nya dörrar för mig. En häxfilm, alltså. Det var en sån där matinéfilm på nåt lov. Förmodligen sportlovet. Filmen kom från Tjeckien? Polen? Rumänien? (nej, inte Rumänien), ja - östproducerad. Jag minns inte så mycket mer än att det handlade om en häxa som hade väldigt långa armar. Tror jag. De nya dörrarna som öppnades var de som gäller möjligheter med film. Som jag jämfört tycker att den där filmen för 35 år sen lyckades bättre med än "Bewitched" som inte har så väldigt många år på nacken.

Kort sagt - det var bättre förr :)

Inga kommentarer: