måndag 11 februari 2008

Klantskaft

Bytte mina nyinköpta handsfreelurar på The Phonehouse idag. De glappade. Till synes helt utan anledning, men bara för den som inte var med när jag lyssnade på radio via telefonen på gymmet i lördags. Jag började nämligen med att använda roddmaskinen. La telefonen/radion framför mig på roddvänligt avstånd. Trodde jag. Hela jävla sladden dinglade ju omkring och vad händer? Jag ror över sladdfan. Och hur mycket funkade den sen? Inte mycket kan jag säga. Man hörde med nöd och näppe att nån sjöng, nånstans. Nåja. Allt detta visste personalen i butiken inget om. Jag fick en ny lursladd. Tack!

Men somliga straffar gud me'samma.

I köpcentrumet provade jag skor. Och stövlar. Det visade sig att det kan vara farligt. En ganska snygg Hush Puppie-stövel i opraktisk mocka gick fint att sätta på men var stört omöjlig att få av. Jag fick kramp i foten och ångest. Men tio minuter, flera anställdas krafter och en stövel (?) senare lyckades man kränga av skiten. Dragkedjehelvetet hade fastnat då den papperstunna lilla läderremsan som skyddar benet från att fastna i dragkedjan hade krånglat sig in i kedjan och absolut inte gick att få loss. Inte ville jag själv dra sönder stöveln - det fick de anställda göra. (Fast jag tror att det egentligen gick ganska bra. Frågan är ju bara om de hänger tillbaks den och låter nån annan genomlida det jag gjorde?)

Är jag en pajas eller är jag en pajas?

Inga kommentarer: