tisdag 1 januari 2008

Tillbaka till framtiden

... är en ganska rolig film. Jag kommer ihåg när den hade premiär. Nu går den som nyårsdagsfilm på Femman.

Gårdagen var trevlig. Började visserligen med feber, men den trollar man lätt bort med medikamenter! Träffade amerikakompisen under svampen för att därefter köpa de dyraste strumpbyxor jag någonsin haft. Jag tänker inte säga vad de kostade. Sen satte vi oss NKs champagnebar och pratade. Trevligt, trevligt.

Till 18 kom vi till villan i Örby. Där vi skulle fira nyår. Med oss hade vi ingredienser till kanapéer och drinktilltugg - gåslever, sallad och rosépeppar, vår favorit; tryffelsalami samt bacon och dadlar. Lite soltorkade oliver och såna där fantastiskt goda drinkkaprisar. Pojkarna hade med sig Wii-spelet och Super Mario och gitarr. Vi var 13 till middagen och det var trevligt. Schyssta människor ... Vi pratade om det bästa och värsta som hänt under 2007. Ja. Bland annat. Fick tag på en taxi på väg till tunnelbanan. Var hemma till 02. Minste sonen slocknade i bilen. Vi var lagom druckna. Egentligen knappt alls. Bra idag!

Vaknade med feber igen. Idag låter jag den vara. Har sovit större delen av dagen och nu tittar jag på TV. Bland annat. Ska äta varma mackor till middag. Mellansonen är ute på uppdrag å sin mors vägnar. Jag längtar febrigt efter nyponsoppa och Grappo.

I morgon klockan 18 kommer pappa med särbo, bror med familj och farbror med fru på middag. Ser framemot det! Även om jag är lite sjuk då också. Jag undrar vad vi ska bjuda på? Jaja - det är ju ingen idé att fundera på det för mycket nu. Affärerna är väl ändå stängda ...

När jag har feber får jag ont i nedre delen av ryggen. Undrar varför?

Inga kommentarer: