fredag 4 januari 2008

God fortsättning

Har jag ju glömt att önska! Hoppas att allt blir bättre än det var! Utan att kännas påklistrat jobbigt.

Idag såg jag en jobbannons till mitt arbete och kom på mig själv med att längta dit litegrann.Det var ett bra tecken. Ska försöka ta fasta på de braiga sakerna med jobbet. Och härdar jag inte ut så ska jag ta tag i situationen och göra allt toppenfinemang. Så det så! Jag har en lös plan. Mycket lös, ska jag säga ... Vi får se vad som händer.

Jag vill tacka min familj för alla dagarna vi haft tillsammans under julen! Tack för all lugn och ro! Skulle också vilja skänka en tacksamhetens hälsning postumt till Stieg Larsson som fått min make att läsa två böcker på raken. Har ALDRIG hänt förut! Att läsa ger så mycket!

Till sist tänker jag på mormor som skulle fyllt 86 idag men som begravdes för precis två år sen. Min söta mormor med världens gulligaste lilla näsrygg. Min mormor som alltid lyssnade och stöttade, som lärde mig laga mat och som var den som fick mig att aldrig lägga nycklar på bordet, ta in ljung eller något annat olycksbringande. Hon som satt inne och tittade på boxning under OS och som drack Vargtass med kompisarna. Hon som hejade på HBK och hade ett par jättefina guldsandaletter i garderoben när jag var liten. Och en grön amerikansk, alldeles luddig morgonrock. Kardemummabullar, äppelkräm och kokt potatis ur landet. Kaffe på bit (på bit, på bit). Den lilla fågeln som tittade på Nobelprisutdelningen den sista gången jag träffade henne när jag och min bror hälsade på när hon låg på hospice sista tiden. Åh, vad glad jag är att hon är med mig när jag tänker på henne.

Inga kommentarer: