söndag 6 januari 2008

Ren näsa?

Mina tabletter mot det förbannade nässnoret hjälper ju inte. Jag trodde i min enfald att det skulle säga SVOOSCH och att vartenda litet gömsle (fast det heter väl ändå skrymsle, va? Finns ens ordet gömsle? Anyway ...), varenda liten hålighet - kanske kavitet? - med penicillinet skulle rensas upp och aldrig mer hemsökas av detta sjuka, gröna, slemmiga. Jaja. Jag slutar där eftersom jag tror att budskapet gått fram.

Jag lovade den lille läkaren att jag skulle spruta på med nässprayen också. Flera gånger om dagen. Nu har jag fått veta av min flerfaldigt bihålesjuka kompis att det är nässpray av märket Renässans man ska använda. De är så fiffiga de där som ger namn till apoteksprodukter - ren näsa -> renässans. ho-ho-ho!

Så i morgon, när jag ändå kommer vara hemma med yngste sonen som hostar och febrar om vartannat, ska vi nog ta en promenad till Apoteket. Sen ... blir jag FRISK! Åtminstone i de delar av kroppen som medicin biter på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gurkmeja är också bra. Löser upp allt! Ät indiskt!