måndag 28 januari 2008

Skadat

Igår var vi på bio. Såg Råttatouille. Den var rolig men liiite lång. Det var väl meningen att det skulle vara dagens stora händelse. Det blev det inte. P och yngste sonen cyklade hem, jag tog vägen om Åhléns Söder för att köpa en almanacka till ytterdörren.

När jag stod på övergångsstället från norra till södra delen av Ringvägen, så ringde jag P. Skulle fråga nåt. Då berättade han att de ramlat på en isfläck - den enda denna dag - och att sonen fått armen under barnstolen på nåt sätt. Nu såg armen kanske inte ut som den borde. Vi bestämde att jag skulle ta bussen till Karolinska (Astrid Lindgrens barnsjukhus, närakuten) och att de skulle ta snabbaste vägen med bilen.

De kom först, men jag kom dit alldeles innan vi fick gå in till doktorn (då hade de varit där i 10 minuter). Sen var det röntgen och tillbaks till läkaren som sa "Operation" och till barnakuten och få gips och sen hem. För innan gipset kom på hade de kommit fram till att det annars skulle bli en sen operation och att det var bättre att vänta tills lustgasteamet skulle komma på måndag morgon. Vi var där i tre timmar och det tycker jag var helt okej. Och alla var väldigt snälla. Enda gången den drabbade blev lite orolig, var när de började prata om att vi skulle sova kvar - det gillade han inte. Men det blev ju inte så heller.

Så - nu har vi fått en tid 13:30 idag. Då ska de liksom vrida armen rätt igen. HU! P dööör varje gång vi pratar om det här.

Nu sitter sonen i sin lilla TV-stol och tittar på Lilla röda traktorn. Och sjunger med. Pigg som en lärka. Men inget får han äta på hela långa dagen. Vatten och saft är däremot okej till klockan 11:30. Då ska han också få sina doser av Alvedon och Voltarén, som vi fick med oss igår.

Nu undrar vi hur det ska gå med overallen på dagis. Och med tröjor. Kanske kan man köpa någon storlek för stor luvtröja med dragkedja ...

Han säger att han ska välja rött gips. Vi får väl se.

Inga kommentarer: