måndag 31 december 2007

Problemer

Jag har tappat förmågan att stava, skriva och bygga meningar. Till viss del har det att göra med att jag skriver och pratar så mycket engelska på jobbet. Jag glömmer hur man skriver på svenska. Särskriver och har fått för mig att månadernas namn ska skrivas med stor bokstav i alla lägen. Jurf! Jag har blivit min egen värsta stavningsidiot. Hu! Glömmer dessutom ord men har blivit väldigt bra på synonymer. Enklare ord som gör mitt språk mer torftigt. Gräsligt!

Kanhända har det också att göra med det snor som än en gång har börjat samlas i vänster bihåla. Fjärde gången på mycket kort tid. Jäkla skit! Kan man träna ut det, månntro? Eller gråta en låååång stund. Det har jag inga som helst problem med, nämligen.

Eller ska jag kanske ta mig till en doktor efter nyåret. Mm. Tror det!

Oiii! Nu väntar söndagsbilagorna i sängen. Ett korsord om dagen är bra för ... huvet.

Inga kommentarer: