söndag 20 januari 2008

Att göra-listan

Nåja. Det blir ju sällan som man tänkt sig. Och vad gör det?

Idag har jag rensat yngste sonens garderob, inte min.
Pappren ligger kvar där de låg förut.
P handlade. Kvällstidningarna med bilaga tackar jag särskilt för.
Vinterstövlarna jag hade i åtanke fanns inte kvar i min storlek och färg. De var kanske inte så bra i alla fall ...

Men det var ju bara lyxgrejer på listan hur som helst.

I morgon är det jobb igen. På torsdag ser det ut som jag får med mig yngste sonen till jobbet. De har stängt på dagis torsdag och fredag.

Den 31a ska vi ha barnvakt - den äldre sonen passar den yngre - för är vi bjudna på efter jobbet-tillställning. Tänkte kombinera mingel med efterföljande restaurangbesök. Vi får väl se hur det blir. Borde verkligen ta oss i kragen och göra mer på tu man hand. Arbetskamraten som har det trassligt hemma, har i princip aldrig sovit borta från barnen. Se vart det leder. Hu!

Nu ska jag manikurera mig. Medan eventuellt lack torkar läser jag glättiga söndagsbilagor. Sen ska jag hänga tvätt.

Inga kommentarer: