måndag 14 januari 2008

Pinsamt!

I lördags skulle P kolla vinterjacka. Man måste kunna cykla i den. Den måste tåla regn. Jag föreslog ett besök på Nautiska magasinet vid Slussen. P tog yngste sonen på cykeln och jag , som skulle till Dansens hus sen, åkte tunnelbana. Allt bra så långt ...

Vi möttes i butiken och säger glatt hej till varandra. Så tittar P på min haka. Skakar på huvudet och säger "Vet du om att du har torkat snor på hela hakan?" Det visste jag ju såklart inte. Jag vet precis när det hamnade där. På Gullmarsplan när jag storsnöt mig. En del hamnade uppenbarligen inte i engångsnäsduken utan på hakan. Härligt!

Jag är SÅ glad att jag inte träffade nån på tunnelbanan. Som jag känner, alltså. De där främmande människorna kommer jag ju aldrig träffa igen.Eller hur?

Jacka införskaffades i Timberlandbutiken senare på eftermiddagen.

Inga kommentarer: