lördag 20 oktober 2007

Sjukdomsbeskrivning

Jag är väl en idiot då! Som går till arbetet varje dag trots att jag är sjuk. Först snuva och sen hosta. Såklart. Det är ju så det brukar gå till ...

Tack och lov gick det bra på bion. Ingen hosta då. Det var jag glad för. De runt omkring hade nog också varit tacksamma om de vetat vad som komma skulle.

Och filmen då? Hairspray. Den var glad. Rolig. Michelle Pfeiffer är en av de snyggaste skådespelerskor jag vet.

Man fick en goody bag också. En stor jävla säck med några små produkter på botten. Hårspray i miniförpackning. Kaffepulver. Världens minsta gratispåse med en ny sorts chips. Fem chips. Inte undra på att de kallade dem för light. Ett gratispass på Hotell Anglais' gym. En grymt äcklig ny vattensort som heter MORE, med smak av melon. Fast det smakade gurka. Jag låter missnöjd för att jag har fått saker? Jag blir ALLTID glad för gratisgrejer. Men eventbyrån som ordnat det hela, borde kanske ha tillverkat en något mindra säck? En liten väska? Hellre en liten, överfylld väska än en enorm, nästan tom. Va?

Jaja. Vi fortsatte till Anglais på efterfest. Mat, dryck och kändisar. Babsan. Alla Idoler. Peter Jöback. Pekka Heino. Och alla andra som gillar sång, dans, musik och att kanske bli fotade i dörren. P och jag hittade lediga platser vid ett ståbord. Där hade vi det trevligt på tu man hand!

Idag är det lördag. Tanken var att vi skulle ha träffat pappa med särbo idag, sen skulle jag till en arbetskamrat som firar 40 år och sen till svärfar på middag och övernattning. Nu skickar jag istället P och yngste sonen till pappa. Skippar arbetskamraten. Svärfar kommer hit. Han är visst lite deppad.

Jag är sjuk. Går på Cocillana Etyfin. Fick värsta hostattacken i går på jobbet. Fem personer kom och skulle rädda livet på mig. Tårarna rann och jag blev alldeles svettig av att hosta. Det var faktiskt hemskt! Sen fick jag medicin och hostar inte mer. Hurra! Sov som en stock.

I morgon hoppas jag att jag mår ändå bättre. Jag ska ju till Hamburg då. Ganska sent på eftermiddagen, tack och lov! Ska träffa gravida kompisen och sova där. Så ska vi lajja lite på måndagen också. Mitt möte börjar 14. Jättebra!

Jag tror jag håller på att få fler munsår.

Inga kommentarer: