tisdag 30 oktober 2007

Matlåda och boklåda

På lördag kommer de - de som ska ställa in våra böcker i sina bokhyllor! Åh, vad trevligt det ska bli! Men jag har en liten undran. Vad ska vi bju' på? Vin, såklart. Men vi kan ju inte supa ner dem och sen glömmer de böckerna här. Nåt litet att äta till drycken. Vad är det?

Sniglar och grodlår? Kalla skivor av torskrom på burk? (Finns det fortfarande? Det åt vi när jag var liten. Panerade. Med citron. Å andra sidan åt vi val också ...) Små bitar av den där vedervärdiga, jästa rätten jag fick i Kina? Ääeej, jag bara skoja'. Det ska ju vara nåt gott. Tilltugg, liksom.

Egentligen skulle jag ju bjuda på nån sorts bokmat. Te och scones? Med vin :) Madeleinekaka? Med vin ... Eller snittar, rätt av. Så blir det nog. Upprepar mig från förra årets cocktails. Men det gör inget. Det blir ju inte cocktails i år. Men vin.

Jag har några dagar till att fundera på. Och hoppas att kompisen jag ringde för att få råd av idag, hör av sig ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Herregud, det har jag glömt. Förlåt.
Inget som kladdar på böckerna är mitt tips. Morötter? Skorpor? Oliver? Små små chips? Eller helt enkelt vin och kanelbullar!