lördag 13 oktober 2007

Asdam

Jag har ju glömt ... Hon - asmänniskan - satt bredvid mig på bussen häromdagen.

Så här är det (tror jag jag) - hon har just kräkts och efter det rökt en cigarett, sen sätter hon sig på bussen. Och så är det varje morgon. Det är faktiskt ruskigt! Jag har bestämt mig för att inte vara diskret eller snäll. Skiter i om hon har en vansinnigt jobbig sjukdom. Jag tar istället ogenerat halsduken över näsa och mun för att alls kunna andas. Utan att få in hennes illalukt och smittas av hennes usch-urk.

Så fort hon gick av bussen tände hon en cigarett. Gula Blend. Bläbläbläblä!

Hon är i 58-årsåldern. Kort, grått hår. Hon har en gång som en som en gång varit snygg (och utan asandedräkt). Nu vet jag hur hon ser ut bakifrån. Jag ska verkligen försöka undvika henne i framtiden. Dagen kommer starta bättre utan henne!

(Amerikasonen bad häromdagen om ursäkt för att han uttalade sig hatiskt mot folk i hans nuvarande omgivning. Han är förlåten. Jag är likadan. Ha!)

Inga kommentarer: