lördag 26 juli 2008

Ståplats

Äldste sonen kom inte hem i natt. Jag vaknade tidigt i morse och blev orolig eftersom han inte heller svarat på SMSet jag skickade vid tvåtiden. Skickade ett nytt SMS. Inget svar.

Började fundera över vad som kunde ha hänt och tänkte länge på "ståplats i Nybroviken". Hur gör de? (Den som ska få den där betongklumpen om fötterna lär ju vara död - men det insåg jag inte på förrän efter en stund.) Så jag kom på att de antagligen surrade in personen i rep och hade tyngder över hela kroppen så att betongen kan stelna i fred. Sen tänkte jag på att man kan plåga den som ska få ståplatsen ändå mer genom att bara betongera (?) den ena foten. Eller händerna. Eller kanske en del av huvudet. Typ till hårfästet.

Om den plågade ska plågas ändå mer så kan man rulla iväg personen med betong runt fötterna från en plats väldigt nära kajkanten, så att den inte har nån chans alls att inte rulla i. Med betongklumpen före. (PLUMS. Vift, vift med armarna. Blubb, blubb.)

Så undrar jag vilken typ av burk, med tillräcklig plats för fötterna, som används. Jag har tidigare tänkt mig en röd, alternativt gul, plasthink. Men de är ju ganska små. Kan bara användas till balettdansöser eller kinesiska kvinnor från förr. Kanske använder de målarburkar? Den största sorten. Själv har jag en ganska sor balkonglåda. Skulle kunna funka upp till storlek 45. Eller - om man tar en fot i varje balkonglåda - hur stora fötter som helst.

Sen ringde jag sonen och undrade var han var. Han svarade trött att han sov hos sin pappa.

Sen fick jag ett SMS klockan 09.35 om att allt var okej. Sen ringde han 10 minuter senare och sa samma sak. Då väckte han oss ordentligt ...

Nu vet jag att han lever i alla fall.

Inga kommentarer: