tisdag 29 juli 2008

Morgonstund smakar illa

Jag är dödligt trött, men vaknade av att P lika trött slamrade omkring när han förberedde avresan mot sin mormors lilla stad. Hon ska flytta från sin lägenhet till ett äldreboende med mer omsorg. Hoppas man. Under julen var hon rent misskött. Oduschad i stökig lägenhet utan toapapper. Idag går flytten och P lovade sin mamma att hjälpa till.

Jaja. Jag vaknade och började som vanligt tänka på jobbiga saker. Det visar sig att mellansonen som ska till USA, förmodligen inte kommer iväg på en första New York-tur som vi redan betalt 5000 spänn till STS för. Han har inte fått nån familj att komma till efter den turen. Jag tror att det hade varit bra om han åkte dit först. Man åker tillsammans med en massa andra STS-studenter från hela världen, kan bygga nätverk med dem och ha kontakter med andra i samma situation som man själv är i, under hela sin amerikatid. Kändes schysst att ge just honom den möjligheten. Skälet till att han inte åker dit är att den här resan äger rum ungefär två vekor innan skolstart och den tiden behöver de antagligen för att hitta familjer. Han hade sett fram emot den där turen. (Definierat problem - jag kan kanske inte följa med och säga hej då när sonen ska vara borta ett år. Det är inte samma sak att säga hej då en vecka innan han åker.)

Dessutom får jag ångest för att P och jag har planerat vår New York-resa till mitten av augusti, ungefär i samma veva som mellansonen kan få sitt besked. Det krockar. Kanske. Men i min trötta, jobbiga morgonvärld krockar det garanterat. Och vår resa kan man inte skjuta på eftersom det är en konferens vi ska på. Blä! (Lösning - bita i det sura äpplet om det är så att jag inte kan säga hej då på Arlanda. Han har ju en pappa också. Hjälpa till med förberedelserna så mycket jag kan inför resan. Vi ska till exempel ut och handla en del småsaker att ge bort idag. Sånt gör nämligen inte pappan.)

Det här var dagens issue. Som följdes av nästa - har äldste sonen kontaktat sin skola och sagt att han kommer tillbaka nu på höstterminen? Vi pratade om det häromdagen men jag gjorde ingen uppföljning. Blä! (Definierat problem - Har han gymnasieplatsen kvar? Lösning - kolla med honom igen. Annars be honom ringa på stubben.)

Igår morse vaknade jag och tänkte på jobb. Fick rå-ångest. Blä! (Definierat problem - ett projekt jag håller i har en av världens sämsta leverantörer. Detta insåg jag typ en vecka innan semestern när det visade sig att de hade "glömt bort" det ganska viktiga projektet där deras arbete skulle utföras under sommaren och som fortfarande inte påbörjats. Men shit i helvete, jag har SEMESTER! Som jag tog när jag tog den just för att de skulle sköta grejer under sommaren. Krig!)

(Lösning - Jag ska kanske sätta mig vid en annan dator och kolla lite jobbmail innan jag går och lägger mig bredvid söta, varma lilla gossen igen.)

Trots allt skiner solen ...

Inga kommentarer: