fredag 18 juli 2008

Läst

Läste två böcker i Italien -
Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón. En fantastisk skröna som inte gick att sluta läsa. Den utspelar sig i Barcelona, vilket var lite förvirrande i Italien, men åh! Vilken bok!
Innan jag dör av Jenny Downham. Handlar om en sextonårig tjej som vet att hon ska dö och som gör en lista med saker hon vill göra innan hon dör. Så himla bra! Var dock tvungen att lämna poolområdet när jag kom till slutet. Det kändes fånigt att ligga och grina som en tok bakom solglasögonen. När jag kom in i lägenheten så hade P och yngste sonen bestämt sig för att gå ut och kicka boll en stund. När de kom hem hittade de mig hulkandes med utlästa boken i handen. P bara skakade på huvudet.

Sen hade jag med mig första numret av Carrfors-Bråkenhielms/Nunstedts nya tidning - Passion for Business. Den känns som ett skal utan nåt i. En strut utan glass. Vet inte riktigt vad det beror på. Kanske helt enkelt att det är första numret? Jag tycker att Mama fyllde sin funktion under ett antal år. Family Living likaså. Och jag undrar vad som saknas här. Den borde kunna rikta sig till mig, så jag tror inte det är det. Grejen är bara att jag nog vill att det ska vara lite skitigare på nåt sätt. Det här känns väldigt präktigt. Jag vill ha en Martina Haag-tvist. "Hej, jag är lite misslyckad också". Men kvinnor i karriären kanske inte är misslyckade. Och de kanske inte har andra intressen än hur de ser ut.

Jag tror ändå att jag ger den en chans. Tre nummer för 99 kronor.



Inga kommentarer: