torsdag 17 juli 2008

Grönt är skönt och regn är vått

Idag har jag fått prata hela dagen. Lite i telefon och ganska mycket live. Underbart! Hela vägen till inspelningsstället och därifrån pratade jag i telefon. Pappa, mamma, kompis och sönerna (den ena på arbetet och den andra på amerikanska ambassaden.) Sen berättade jag om Italien för inspelningskollegan. Sen spelades jag dessutom in. Och får pengar för det! Häpp!) Väl hemma igen bytte jag skor och därefter styrde jag stegen mot 24 karat. Nej. 100 knop. Eller vad det heter. Matställe på Skånegatan. Lunch med kompisen från K-holmen. Mycket trevligt. Vi utbytte italienska erfarenheter. Hm. Hur lät det? Nåja.

Kom hem vid fyra efter ömsom solig, ömsom regnig promenad. Hade plötsligt en påse i vardera handen - en med uppskattade kläder till yngste sonen och en med precis såna Adidas-skor jag ville ha.

Sen åkte jag och de yngsta sönerna till Grönan. Ja, vi blev lite blöta. Men inte farligt mycket. Och herregud - det är bara vatten! Äldste sonen kom efter arbetsdagens slut. Vi fick en rulle Center och en påse Polly för i runda slängar 400 kronor. Vilken jävla tur!

Har nyss badat. 

En toppendag!

Inga kommentarer: