onsdag 30 juli 2008

Olika

25 grader. Svetten rinner. Min högsta önskan är att vara vid vattnet. Det är där jag tycker man ska vara när solen skiner. Inte inomhus. Men det är vi. P är ledig på sitt vis - spelar dataspel. Hans son går - såklart - i hans fotspår.

Jag har inte körkort. Hade jag haft ett hade jag åkt till ett bad. Med son/söner. Jag VÄGRAR dock den klorerade pool som ligger närmast och som jag skulle kunna ta mig till med SL-kortet. Att leka sardin lockar mig inte. Jag vill sola och bada.

P spelar nåt spel som låter som en GPS med instruktioner om saker. Fast man ska bomba olika inkräktare, inte hitta rätt. Typ. Han sitter och suckar hela tiden. Det går inte bra, tror jag.

Mellansonen sover. Jag har hört att man växer när man sover. Han blir kanske fem meter? Hoppas han krymper i duschen.

Ps pappa har hus vid vatten. Ps mamma har hus vid vatten. Där är vi inte.

Jag vet inte hur Ps planer ser ut för vare sig dagen eller morgondagen innan vi åker norrut. Han vet nog inte heller. Han är ledig och planerar inte. Fast jag påverkas väldigt av att inga planer ha. Eftersom jag inte vet vad P inte vill och vad han vill. Knepigt. När man inte pratar.

Kanske läser han det här.

Inga kommentarer: