fredag 18 juli 2008

Nagellack och snabba hjärtslag

Idag har jag målat naglarna och inte mycket mer än så. Vänster pekfinger ska jag göra om. En annan dag. Råkade skava av lite.

Har jobbat lite också. Fick lite dubbelslag av det. Inte bra.

Skulle kunna skriva en lista på saker jag har att göra eller planera, men det blir inte bättre av det. Just nu, i alla fall. Jävlar vad stressad jag egentligen är.

Mådde bra av vinet till middagen och storpacket Gröna Lund-choklad mellansonen kom hem med igår. Ja. Jag fick EN bit Twix. Det räckte.

Nu skulle jag vilja ligga med huvudet i Ps knä och bli klappad bakom örat. Som en hund. I wish I was a dog. Fast hundmat lockar inte. Och tänk - så förnedrande att nån ska plocka upp ens bajs. Tacka vet jag todeletter! Även om några i Italien var väldigt låga. Och utan sits. För den vill man ju ha baraföratt. Om jag hade hund skulle jag le uppmuntrande när jag plockade upp bajset. Sen skulle jag kräkas i smyg när jag kom hem. För det är definitivt en anledning till att inte ha hund. Varmt bajs i plastpåse. Burr!

Nu ska jag inte tänka mer på det! Nu ska jag sova gott! Rena lakan och frisk vind in genom fönstret. Tjodelarihoo!

John Blund! Here I come! (Bort hundbajs, bort jobb. In med Twix och te och vin och vita liljan på balkongen som snart blommar. Och tomaterna som snart blir röda! Tänk inte på nydödade spindeln och regnet som kommer med den. Tänk inte på planering. Tänk inte på packning inför nästa resa. Tänk på rosa, ljust grönt och himlen. Fina former. Vackra saker och kärlek.) 

Ajö-ö.


Inga kommentarer: