fredag 18 juli 2008

Drömmar

Efter de första fem dagarna av semestern började jag drömma. Det var precis som en klämma på hjärnan släppte och öppnade upp en del som under lång till legat i dvala.

Fantastiska drömmar om konstiga saker. Mötte en kompis syster under simtur längs väggen på ett hus. Försökte döda en rival från förr (som jag inte ens visste att jag fortfarande avskyr så mycket. En dum och ful människa med världens kortaste armar. Att jag ens orkar ha henne kvar i minnesbanken?) Kom hem efter semestern och hade fått en massa blombuketter - alla vita - av folk från då och nu. Vita liljor från tyska kompisen som hade skrivit ett gulligt kort. Vit krysantemum i bukett. Vita rosor. Och andra buketter. När jag vaknade undrade jag om min död är nära förestående ...

I natt drömde jag om kanaler. Så klart.

Inga kommentarer: