lördag 15 december 2007

Släkt vare här!

Idag äger den årliga julsammakomsten rum. För oss hel-, halv- och styvsyskon. Vi är sex totalt. Sen är det respektive och barn med också. Vi samlas i Västerhaninge där mamma serverar nåt som förhoppningsvis är gott och sen pratar vi om vad som hänt sen sist. I bästa fall tittar vi på diabilder från förr. Då skrattar vi tillsammans utan att dela upp oss i smågrupper (vilket ju är lätt hänt när vi är så många).

I år kommer vi också att få den sista kassen med böcker eftersom mamma går i pension och därför inte kommer få några recensionsexemplar av alla de senaste böckerna framöver. Nåja. Jag håller ju (fortfarande) på att göra mig av med de böcker vi redan har ...

Tyvärr krockar den här släktgrejen med den andra, årliga glöggbjudningen hos en av fastrarna. Där träffar jag kusinerna och sysslingarna med föräldrar. Men i år lyckades dessa två saker alltså förläggas på samma dag. Det är synd!

Jag pratade med mamma tidigare idag och då berättade hon att den yngsta av styvsystrarna inte skulle komma för att hon hade haft nån njurinfektion. Jag ringde upp systern för att fråga om vi skulle ta med hennes dotter på nåt sätt. Nej, det behövdes inte. Hon ville gärna ha dottern hos sig. Jaja. Fick henne i alla fall att känna sig lite sugen på att komma, trots att hon är matt, så hon skulle överväga att komma senare. Det är bra!

Talade också med ingifta fastern som jag länge tänkt på, och hon har varit i Kina och shoppat. En vit pärla till halsgropen - åh! - och kallingar till sönerna :) Nån gång ska jag också åka på shoppingresa! I bästa fall ska vi träffas efter nyår, då får vi prata mer om livet!

Nu ska jag ta lilleman och gå och köpa lördagsgodis. Han säger att han har ont i magen så det blir kanske inte så mycket snask ... (Nu lät det som jag skulle TVINGA honom att äta godis, haha. Det lovar jag att jag inte ska.)

Jag längtar mycket efter amerikapojken! Som tur är ska hans bror följa med till sin mormor idag, i morgon är det fika hos morfar också. Sen middag hos de stora pojkarnas pappa - det blir trevligt!

Undrar om det är svinkallt ute. Så jag behöver extra strumpbyxor på väg från pendeln till mamma?

Inga kommentarer: