måndag 31 december 2007

Ett nytt år

Idag har jag varit på stan med Kungsholmskompisen. Letade nyårskläder. Åh, vad jag önskar att det var maskerad och inte finkläder som gällde. Hade haft lättare att hitta en hundkostym, 40-talsvåpsdress eller bygga en rymdraketslåda att klättra in i, än att hitta en passande top. Jaja. Nu har jag sett nya PUB. Det var ... fint. Grinade lite när vi fikade på bottenvåningen eftersom vi började prata arbete. Det är som att sätta på en knapp - jag tänker på jobbet och gråter en skvätt. Det är inte normalt! Usch och bort med det!

Så - nya året ska inledas med hjälp av rosenrotstabletter och nya mål. En sak har jag kommit fram till och det är att jag inte är rädd att flytta till nåt annat ställe (land) om det skulle vara där nya grejer dyker upp. Jag kommer inte att söka mig dit, men om nån kastar ett erbjudande på mig så är jag inte rädd för att flytta nån annanstans. Det är ju alltid nåt.

Kanske borde jag plugga nåt? Utvecklas på nåt sätt. Jobba deltid? HAHAHA! Jobba deltid. För mindre pengar och samma arbetsuppgifter. Snacka om att bädda för promenad käpprätt in i väggen.

Jag har i alla fall tagit mig i kragen och kollat jobbmailen. Inget att få ångest över! Väldigt lite i inkorgen. YES! Har kopplat på frånvaromeddelandet också, pjuuh. Då har man liksom frånskrivit sig allt ansvar va?

I morgon ska jag nog gå iväg och träna, sen ska jag träffa amerikakompisen och dricka skumpa i NKs champagnebar. Om de har öppet. Ska köpa några snygga strumpyxor också. Till min sedvanligt svarta utstyrsel som jag hade i garderoben hela långa stunden i provhytter på stan i eftermiddags. Det blir en knälång, ganska tygig kjol med snyggt fall och en svart, lite v-ringad och ganska urringad top med lite rynk från Filippa K som jag köpte på REA för en evighet sen. Har aldrig använt den. Trots att den är väldigt fin. Inte bara på galgen ...

Middagen i morgon. Villaväninnan föreslog att vi skulle ta med ost. HA! Det är som att be ett troll gå ut i solsken. Jag äter inte ost. Jag kan nog köpa det, men det är slöseri med både tid och pengar i mitt fall. Eventuellt kan jag tänka mig hushållsost och tre sorters brie. Nä. Nu blir det nåt annat. Typ kanapéer. Köper med glädje både löjrom och gåslever om det är det vi bestämmer oss för att ta med. Ost? HA!

Inga kommentarer: