fredag 7 december 2007

Kokkonst

Min man lagade mat igår. En ny rätt. Efter recept. Han litar nämligen inte på sig själv till hundra procent. Men igår hoppas jag att han tappade tilliten till recept. Allt som finns som recept på nätet är inte nödvändigtvis utprovat gott.

Tänk bacon. Tänk wokgrönsaker. Tänk rödspättefiléer. Blanda. Känns det bra? Jag kan säga att jag blev utan middag igår. Det var en vedervärdig blandning som såg ut som nån annan redan hade ätit den. Min man blev nog ledsen av att resultatet, trots att det var ett recept, inte blev särskilt gott. Å andra sidan tror jag att även han insåg att det inte var en särskilt lyckad kombination. Man MÅSTE inte ta alla grejer som finns i frysen och blanda dem. Undrar hur receptet kom till från början ... Undrar också vad vi ska äta i kväll.

Inga kommentarer: