söndag 9 december 2007

Tänt vare här

Stearinljus - I löööv it! Skänker både ljus, mys och värme! Jag skulle vilja öppna en affär. Med te, kaffe och stearinljus. Alla tre med tillhörande behållare. Jag skulle längta till jobbet varje dag!

Idag har vi druckit glögg hos bekant till P. Hon är simlärare och vid träffas en gång per år. På glögg hemma hos henne. Några andra, alltid samma fyra, är också där. Vi har det trevligt. Middag var det också - dillkött! Gott!!!

Glöggen igår var konstig som alltid. Där pratar man inte så mycket med varandra. Värdinnan är ute i köket och gör nya tilltuggsrätter hela tiden. Jag behöver bara glögg och några pepparkakor. Inte så mycket annat. Klart det är gott med godis och korvar inrullade i smördeg och renköttsröra vill säkert några också ha - men ho-ho - det vore kul att prata lite med dem som bjuder hem en också. Jaja, det var bra att det var både hund och barn där. Så man hade nåt att titta på.

Dessutom tror jag att vi har löst nyårsångesten. Får se om vi är hos oss eller i Örby. Nu hoppas jag bara att det blir en riktigt hejdundrade fest med många andra också! Ps franska syster kommer vara i Sverige så de kanske kommer i alla fall. Jag vill vara på, eller anordna, en praktfest. Många gäster med god mat och dans och ... så.

I natt var jag på en ovanlig tillställning. Victorias och Daniels bröllop. Jag satt mittemot dem. Fick fotografera! Lite svårt att visa bilderna bara ...

Inga kommentarer: