torsdag 13 december 2007

Barntåg

"Välkomna till förskolan för att se barnen lussa, vi börjar 14.30" ÅH! Vad gulligt tänker jag först. Och sen, faan vad tidigt. Jag måste åka från jobbet 13.30.

Jag träffar minst tre andra föräldrar med samma mission på tvärbanan. Vi är lite sena. Allihopa. Kommer in i lokalerna 14.29. Hinner höra en liten sång. På de bästa platserna står mammorna som är hemma med sina småbarn. De har säkert stått där och väntat med videokamerorna sen i morse.

Jag blir så jäkla irriterad! Orkar inte vara trevlig mot de snälla fröknarna. - Varför börjar ni så tidigt, undrar jag? - Ni skulle ju starta 14.30. Jag hann till dess. Men då var det över. Jag är besviken, fortsätter jag. Då säger de snälla fröknarna att de gärna ordnar en sångsamling på en gång. Så får vi höra barnen igen. Det var snällt! Men jag tyckte väldigt synd om pappan som kom 14.40. När även sångsamlingen var slut. Som tur är hade hans fru filmat alltihop. Han kan ju se det i efterhand! (Här skulle jag vilja ha ett litet tecken, som inte är en smiley, för ironi.)

Inga kommentarer: