torsdag 1 juli 2010

Radio

Jag promenerade till Kungsan för andra gången den här veckan i morse. Skönt! Mindre varmt än i tisdags var det också.

Lyssnade, som jag brukar, på radioprogrammet Stil. Idag handlade det om hår och frisyrer. Häromdagen var det ett program om Comme des Garcon, det japanska designermärket. Intressant. Jag lär mig jättemycket om allt möjligt. Programmet är dessutom klippt på ett roligt sätt och de allra flesta, utom hon som inte vet om hon vill säga "R" eller inte, är jättebra!

Åh. Jag ser verkligen fram emot semestern! Har en hel hög med böcker att läsa också. Och det gör inget om jag släpar dem olästa fram och tillbaks - vi åker bil och har ledigt!

Längtar också efter att bo på hotell. Och att vara i Småland. Jag tror det blir en tur till glasriket i år. Borde kolla om det är nåt särskilt som händer på nåt glasbruk under perioden vi är där.

Kanske, kanske kommer pappa med särbo och hälsar på i år. Det var evigheter sen vi var i Småland tillsammans. eventuellt kommer även förre makens dotter att ansluta några dagar. Eller de franska kusinerna. Det vore så trevligt. Kanske mest för yngste sonen ... (jag räknar inte med att nån av dem kommer, dock.)

Så ska jag se vilken dag Tivoli är bäst att besöka. Kolla på Bruun Rasmussens hemsida om de har nån rolig auktion när vi är i Köpenhamn. Och hitta adressen till Masais outletbutik.

Yes, yes, yes!

Inga kommentarer: