söndag 25 juli 2010

I natt jag drömde

Vaknade vid sex i morse och försökte analysera drömmen jag vaknade ur. Det gick inget vidare ...

Jag drömde att Lilla A's son redan som tolvåring gjort studiebesök hos Hells Angels tillsammans med två skolkompisar som genast fick knäskålarna krossade. Vad ingen visste var att A's son hade visat sig vara en ypperlig ledare eftersom han lyckats prata sig ur det där med att få knäskålarna demolerade och därför blivit lovad nån sorts karriär inom Hells Angels. Nu är pojken 18 och utbildningen skulle påbörjas. Och det var nu, när utbildningen inte gick att hemlighålla, som alla föräldrar förstod två saker - för det första insåg de att det var skolan som godkänt Hells Angels som värdigt ställe att PRAOa på för ett antal år sen, för det andra att den här sonen alltså hade en framtid som .. motorcyklist. Ingen var nöjd.

Ibland undrar jag hur det kommer sig att man drömmer om vissa saker och vissa människor.

Kan det ha att göra med att jag läste om en kvinna i Italien som hade satt upp en skylt på dörren som sa att hon vägrade stötta maffian. Igår kväll låg jag och tänkte på tatueringar innan jag somnade och den här sonen jag drömde om är fantastiskt duktig på att teckna. Ja. Inte vet jag. Nåt behövde bearbetas.

Inga kommentarer: