onsdag 21 juli 2010

Och nåt blått

Jo. En sak har varit lite bra.

Jag har haft ett sorts eksem av förlovnings- och vigselringen. Har väl haft starka diskmedel och krämer liggandes mellan ringar och finger i värmen. Polissystern sa att hon har en kompis som haft handeksem med hjälp av tips från Apoteket - Compeed fotvårdssalva. Ja, hand och fot går ju på nåt sätt hand i hand (?) Och ... tralala - det hjälper! Eksemet är snart väck. Tack syster! Tack Compeed.

En annan bra sak är att mellansonen, den söte, snälle gossen, har ordnat bra film till kvällen när han själv ska på bio och P och yngsten är på fotboll som jag inte ville yrselcykla till. SOm jag helt enkelt valde bort till förmån för både mig själv och P. Jag hade väl suttit och väst förbannelser över honom hela matchen.

På min grav kan ni lägga till "Dessutom hade jag ett eksemfritt ringfinger och såg på film ibland!" eller "Always look on the bright side of life!". Istället för kors eller ängel eller liten gullig fågel kan ni sätta dit en hand som gör fuck-tecken.

Inga kommentarer: