söndag 18 juli 2010

Böcker jag läst

Har läst några böcker också.

Hundraåringen som klev ut genom ett fönster. Den var underhållande så länge den varade. Kan nog bli en del av nån lättsam kurs i nittonhundratalshistoria.

Ängelns lek. Av Ruiz-mannen. Jag kunde inte sluta läsa Vindens skugga och jag kunde inte sluta läsa den här heller. Jag gillar skrönor.

Jag skulle vara din hund ... av Anneli Jordahl. Handlar om Ellen Key. Väldigt lätt att läsa. Väldigt bra. Tyckte jag.

Och nu är det dags för deckare - Elizabeth Georges senaste i pocket. Men oj vad jobbigt det är att komma in i den. Tappar koncentrationen hela tiden. Känner mig lika förvirrad som Lynley verkar vara. Med alla de andra böckerna har jag kommit på mig själv med att se ut över den småländska gårdsplan jag har haft framför ögonen, lyssna på fåglarnas kvitter och hästarnas gnäggande. Så har jag tänkt på nåt. Triggat av boken jag läst. Så funkar det inte med den här boken. Kanske krävs en balkong utan för mycket annan stimulans?

Jo! Jag läste ju Kan du vissla Johanna för yngste sonen också. Grinade så jag hulkade på slutet. Trots att jag läst den så många gånger förr. Det är den bäste Ulf Starks bästa bok. Ever. Av allt. Jag menar alltså att jag tycker att det är den bästa boken av alla, alla böcker! Så!


Inga kommentarer: