fredag 31 juli 2009

Stök

Så kom vi hem och klev in i det nymålade.

Vardagsrummet är jättefint! Tapeten är underbar! Även om jag hade en märklig dröm om den. Det var en tjej vi träffade som visade sig arbeta på tapetstället där vi köpte den och jag berättade då att vi hade köpt den här röda tapeten och var den skulle sitta. Då varnade hon för att sitta vid datorn och dricka vin eftersom glaset då liksom försvann in i tapeten (?) Som tur är sitter vi inte med vinglas vid datorn sådär rasande ofta, så det blir nog bra ändå ...

Nu håller P på med köksdelen och det är ett nytt kapitel utan ände. Tapeterna lossade när han började och då bestämde han sig för att riva ner allt. Nu är frågan om vi ska måla direkt på gipsväggen eller inte. Att inte göra det är en ganska krävande manöver och P är inte tillräckligt målarvan för att bara bestämma sig för det ena eller andra. Han får ångest. Och jag fick panik av att komma hem till kaos. Jag behöver lugn och ro och några dagars semester innan vi åker till New York. Samla tankarna, tvätta och ha det bra.

Skulle haft folk hemma på middag idag, men det är en omöjlighet. För det första finns det ingenstans att sitta.

I morgon hoppas jag att vi på nåt sätt kan träffa franska kusinen, men jag vet i sjutton hur vi ska få ihop det. Enda möjligheten är om hon kommer till oss. Det vet jag inte om hennes mormor är villig att gå med på.

Så ska vi rensa bland allt som ska upp i hyllor och annat också.

Jag räknar till 19 glas ur serien Chateau. Plus fem champagneglas ur samma serie. Vi kanske måste ha fest när allt är färdigmålat?

Inga kommentarer: