lördag 4 juli 2009

Sommartider hej, hej

Idag har vi varit med om sommarens alla sidor. Eller sommarlovets alla sidor.

Jag sov till exempel till halv två. Får man det? Ja. För jag tror att det är igentagen tid. Sån tid jag borde ha sovit tidigare i veckan som sovs idag. Det var så skönt! Drömde en massa. Undrar vad det där att jag drömmer om skyddsrumsliknande lokaler från 70-talet i USA betyder? Det är murrigt och källarartat och platt. Och väldigt "vädrigt". Moln och fukt.

Sen gick mellansonen och jag omkring i Globen en stund. Jag kom hem med två klänningar. En svart (surprise! Not!), en obeskrivligt brunfärgad - likadan som den svarta - och en vit grej. Det var som ett stort tygstycke som var konstigt skuret och sytt som blev snyggt när det satt på. Fast jag vet inte ... Vitt? Är det verkligen jag det? Får se om jag färgar det sen. Eller broderar nåt på ryggen. Och ärmarna. Och ... Eller inte.

Sen var det fotboll. Men det som fascinerade mest var ändå vädret. Sol. Lite mindre sol. Regn. Ösregn. Storm. Regn. Lite mindre regn. Sol. Inom loppet av 90 minuter. Och Hammarby vann. Det var en rolig match.

Så kom vi hem och åt. Först lite matjessillröra och öl, sen kassler och sallad/potatis beroende på om man var över eller under 20 (eller 18. Äldste sonen är nån annanstans och roar sig sen några dagar.)

Nu har jag målat naglarna som vårdats noga under veckan som varit. På arbetstid. Det är lugnt nu. Jag har en så bra olja från Doktor Hauschka som ligger i en skrivbordslåda på arbetet. Den här veckan har jag använt den varje dag. Naglarna växer och frodas utan att skikta sig. Till min stora glädje.

Och sommarlovet har inte ens börjat. Men på onsdag - DÅ!

P.S.
Visst är murrigt ett konstigt ord?
D.S.

Inga kommentarer: