måndag 20 juli 2009

Åbo(kat)

Snart uppackat så ska vi packa nytt. Denna gång i mindre väska. Vi far till Åbo med brorsan och hans familj. Mellansonen hänger med medan den äldste stannar hemma. Han har ju ett arbete att sköta gubevars.

Båten heter Galaxy och jag undrar om discoklädsel krävs eller om jag kan få se ut som en vanlig en. Helst utan flytväst.

Idag firar vi fyra år som gifta, jag och min man. Detta firar vi genom att se Hammarby och Örgryte spela match på Söderstadion. Jag hade gärna ätit en god middag på ett bra ställe men matchen börjar 19, liksom mitt i precis allt, så det blir med största säkerhet ingen god middag nån annanstans än hemma.

"Men strunta i matchen?!" Jo - man kan ju tänka så. Men egentligen har jag ingenting att gå på match, det är bara det att det är lite oturligt att match och bröllopsdag inträffar i samma veva. Och, nej, ska man fira så ska man göra det rätt dag. I morgon är det fel dag.

Vi får helt enkelt göra det bästa av den tid som finns idag och började med att boka resan till Åbo. Undrar vad som mer kan hända?

Inga kommentarer: