tisdag 21 juli 2009

Denna dag, en regnig dag


Regntung himmel över staden

Men vad gör regn? Det ÄR ju bara vatten ...

Frövi hade inga skor att erbjuda, däremot ett urval av 100-åriga tanter och deras följeslagare - rullatorerna.

Fika på Postmuseet. 24:- för en kopp te. Hm.

Vi fortsatte mot nästa mål - tapetaffären. På vägen passerade vi Riddarholmskyrkan och överraskade oss genom att gå in där. Kostar 30:- och man får ICKE fotografera därinne. Skälet till det har med kungens säkerhet att göra. Men den är i sanningens namn snyggare utifrån än inifrån. (Hoppas nu att jag inte hemsöks av spökena som enligt utsago finns i kyrkan.)

Glassen vi åt på Pipers Glass var årets bästa. Blodgrape/Campari-sorbeten var så god att man ville ha mer, mer, mer och kardemummaglassen är den i särklass godaste glass jag ätit. Skrev jag det? Oj! Den måste ha varit väldigt god! Tur att det ligger en bit bort!

Sen var tapetaffären stängd och vi drack te hos kungsholmsbon istället. Drack gott te som hade honungssmak, tror jag. Och katten var fin och mannen trevlig. Det var en uppfriskande eftermiddag!
Kattens tass

(jag tror förresten att jag är lite allergisk. Det kliade litegrann i halsen på ett sätt jag inte är van vid när jag gick hem. Det var som att ha en större tuss i halsen. Som inte försvann. Men jag låtsas, passande, som det regnar!)

Inga kommentarer: