tisdag 21 juli 2009

Senaste nytt, ta-ta-ta, ta-ta-ta-taa

Ärligt - inget särskilt har hänt :)

P och jag tog en promenad runt sjön och hörde hur en säckpipeblåsare övade på en brygga. Ja - var ska man annars öva? Att ha en granne som har övar på säckpipa är ju annars en annorlunda grej.

Så pratade vi om våra lediga dagar och vad vi ska göra. Jag tror att det blir bra det här! Vi ska försöka få ihop följande:
Måla om i vardagsrummet
Träffa yngste sonens franska kusinna
Gå på Grönan med stora pojkarnas pappa och familj
Hälsa på Ps pappa
Åka till mamma i Norrland
Hitta barnvakt till yngste sonen när P och jag åker till USA

Den bästa lösningen är nog att P stannar hemma och målar med hjälp av mellanson medan yngste sonen och jag åker norrut. Med tåg, tror jag. Men det blir en relativt kort sejour - en dag dit, två dagar där och en dag hem.

Men nu ska jag snart träffa Kungsholmskompisen för promenad i la stada. Fröviskor ska betittas, tapetval ska förhoppningsvis klaras av och livet ska avhandlas. Det blir en bra dag!

Inga kommentarer: