tisdag 2 juni 2009

Rösträtten utnyttjad

Nu har jag gjort min medborgerliga plikt - röstat. Fast ändå viktigare var det kanske att berätta för yngste sonen vad det innebär. "Nu har jag varit med och bestämt vilka som ska bestämma". Det låter ju käckt så det förslår va?

Två tanter satt och tog emot valkuvertet. Den ena bor på vår gård. Jag är ganska säker på att hon glanade bortåt röstsedelsbehållaren när jag nogsamt valde ut rätt parti.

Nu har jag bara de där samtalen att klara av också (jag tänkte skriva samlagen. hehehe. Nej. Jag orkar inte spinna vidare på det.) Det är ett om en cykel och ett om en student. Ska bara ladda telefonen först. Och vika tvätt. Och laga mat. Och en massa annat som får mig att glömma bort att jag skulle ringa.

Har köpt en glättig tidning till badet sen också. Wonderbaum grande!

Sen ska jag lägga mig på sofflocket (ett uttryck yngste sonen aldrig kommer begripa) och låta dem som bestämmer bestämma.

Inga kommentarer: