tisdag 9 juni 2009

Blandade känslor

Hemma. Det är skönt.

Samtidigt som jag får total panik. Inte en vrå att dra sig undan till. P är sjuk, yngste sonen snorig, mellansonen har sommarlov utan tillstymmelse till aktiviteter och äldste sonen kom hem full som en kastrull efter att ha firat studenter.

Jag har varit i Italien och jobbat hårt över helgen. I morgon skulle jag vara ledig. För mig själv. Sova ut innan jag åker till andra jobbet. Det blir inte så ... Eftersom P är sjuk och har feber så är jag den enda som kan lämna på dagis = gå upp tidigt. När jag kommer hem är hela huset fullt av folk.

På torsdag ska jag jobba hemifrån medan yngste sonen är hemma från stängt dagis. På fredag ska jag jobba.

Jag älskar alla i hemmet, men jag blir fan galen av att behöva bestämma vad vi ska äta, laga mat och se till att alla mår bra. Det är JAG som behöver bli omhändertagen. Jag vill på spa i hemmet. Egen kock och massör.

Nån gång.

Inga kommentarer: