måndag 15 juni 2009

Div

Jag har läst 4 sidor av Obamas självbiografi. Jag känner på mig att det kommer att ta tid att läsa den. Tänk om jag ska lägga den åt sidan (ett tag?) och hitta nåt lite mer lättsmält?

Vaknade fem i morse, antar att solen går upp då, och var tvungen att gå upp och skriva en lista med de saker som snurrade i huvudet. Idag har jag uträttat varenda punkt på listan och det var en befrielse, större än vanligt, att gå från arbetet idag.

I morgon är det tisdag och det är helt okej att det regnar och regnar. Blommorna på balkongen är väldigt fina! Tror visst att jag glömt att meddela att syrénen har slagit ut? Luktärten har vuxit sig stor och stark och snart kommer det kanske blommor också.

Mon dieu (ska nog skrivas med stort D men det skiter jag i. Och kommer förmodligen att straffas grande för det. Typ brinna i helvetet. Eller bara brinna. Fast ... det gör väl de flesta va? Även om det är efter döden.) ... var var jag? Jo - mon dieu! Jag älskar balkongen! Med små stolarna och lilla grillen och sköna trägolvet och det planterade, gröna. Det är världens bästa ungefär åtta kvadratmeter (nu svischar ett estimat av kvadratmetrar fram i Ps huvud. Han kommer nog fram till att det absolut inte är åtta kvadratmeter. Snarare ... sex. Eller sju. Kanske nio. Men INTE åtta. Eller :)

Jo - jag såg ju han nakenmannen i utmärkta serien "Blomstertid" på Slussen i helgen. Mysko. Man ser en person och vet hur han ser ut naken och försöker dra sig till minnes ... nåt. Som visar sig vara ett några dagar gammalt "minne". Undrar hur det är att vara han i dessa dagar?

Inga kommentarer: