lördag 20 juni 2009

Another högtid

Midsommar kom och midsommar gick. Det har varit trevligt! Åkte till svärfar där vi umgicks med honom, hans sambo och en tysk kompis till dem. Vi tog med oss två av barnen - den äldste och den yngste - och ett kompispar. Tror vi fick med de ingredienser som man förväntar sig av midsommarfirandet. Ingen dans kring stång, men det har jag inte gjort sen jag var ... 8 år?

Vädret var minst sagt växlande, men det gjorde oss ingenting hur det var. Vi satt på altanen under taket och njöt av solen när den sken och av det smattrande regnet när det regnade. Härligt!

Äldste sonen blev hotad när han åkte hem på kvällskvisten. Hade han kommit, eller varit på väg, från/till "fel" ställe så hade de slagit ner honom. Vilka jönsar! Nåja - han klarade sig.

Längtar ibland efter gräsmatta och trädgård. Eller - varje gång jag har varit i en trädgård så skulle jag vilja ha en själv. Däremellan tycker jag att balkonglådorna räcker utmärkt! Har förresten fått nåt ohyrigt, regnrelaterat på penséerna. Hoppas att vi kan åka och köpa nytt i morgon. Visst måste väl Plantagen ha öppet?


Overkligt vackert - på en golfbana

Ett getingbo

Senare

Iris

Maskros



Inga kommentarer: