lördag 19 april 2008

Sönderläst

Har just avslutat en bra bok - Brott av Karin Fossum. Jag gillar henne. Det är ofta mörka historier. Läste ut sista 10 sidorna i badkaret och för första gången hände det som aldrig hänt förut, jag tappade bokfan i vattnet. Inte hela men tillräckligt mycket för att sidorna kommer klibba ihop när de torkar. Så jag kommer slänga den nu. Vilken tur att jag kunde läsa de där sex sista sidorna trots att de bubblade av vatten ...

Är glad för att jag har kommit in i en sån där skön bokläsarfas igen. Det känns alltid bäst när det är lagom mycket. Jag ogillar när det känns som jag inte KAN läsa bara för att man har fullt (med problem) i livet eller att jag läser för att oavbrutet fylla (det tråkiga) livet med nån annans historier. Nu har jag ro i kroppen och läser till och från jobbet på bussen, tunnelbanan, pendeln eller flyget. Perfekt!

Inga kommentarer: