tisdag 1 april 2008

Imse vimse

Idag kan jag berätta att våren är här. Den kom med åtta, långa håriga ben. En spindel har vaknat ur sin dvala. Regnar det i morgon är det mitt fel. Yngste sonen bad mig darrande att döda den. Jag tror jag kommer drömma om den i natt. Den var väldigt stor. Och splashade när den dog. Ingen väggfläck. Bra! Fick skärpa mig när jag skulle ta kål på den. Viskade för mig själv i köket när jag hämtade hushållspapper "Det är inte farligt. Det är jag som bestämmer över den, inte tvärtom." Hoppas att sonens (och min) fobi minskar med tiden ...

Jag undrar så var den bott innan den kröp fram för att ta sin första vårpromenad. Fast vad vet jag om det var det? Kanske har den hasat omkring varenda natt i sovrummet.

Nu har jag läst att den har dålig hörsel. Det är väl därför den har ignorerat vår insektsbortjagare (en grej man sätter i väggen så ska det alstras nån sorts ljud de inte gillar. Om de hör ...)

Bli nu inte irriterad över regnet i morgon - det är bra för allt grönt!

Inga kommentarer: